معجزه رویال ژلی

ژل رویال

ژل رویال ماده‌ای است که از غدد حلقی زنبورهای عسل کارگر ترشح می‌شود و عمدتاً به وسیله آن لارو زنبورها در روزهای اولیه تغذیه می‌شوند. این ژل نقش مهمی در رشد ملکه زنبور عسل دارد. ترکیبات ژل رویال متفاوت است، اما به طور کلی شامل پروتئین، اسیدهای چرب، کربوهیدرات ها و ترکیبات خاصی مانند 10-هیدروکسی دسنوئیک اسید است. در اشکال مختلف از جمله آمپول، کپسول، کرم، عصاره و غیره موجود است و به صورت خوراکی یا موضعی تجویز می شود.

 

رویال ژل

شواهد علمی

 

شواهد علمی از فعالیت ضد باکتریایی ژل رویال که به ترکیباتی مانند 10-هیدروکسی دسنوئیک اسید و رویالیسین نسبت داده می‌شود، حمایت می کند.فعالیت های ضد توموری و ضد التهابی نیز از دیگر اثرات مثبت این ماده می باشد.

اثرات ضد التهابی رویال ژل مشابه انسولین به بهبود زخم در موش‌های دیابتی کمک کرده است. با این حال، شواهدی مبنی بر اثرات آن در بیماری‌هایی مانند بیماری های خود ایمنی، آسم و چربی خون در انسان محدود است.

 

موارد منع مصرف و عوارض جانبی

افرادی که به زنبورها یا زهر زنبور آلرژی دارند باید با احتیاط از این فرآورده استفاده کنند. عوارض جانبی شامل آسم، برونکواسپاسم، آنافیلاکسی، خارش، کهیر، آنژیوادم، اگزما، ورم ملتحمه، رینیت و کولیت هموراژیک است.

در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و داروهای کاهنده فشار خون استفاده می‌کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 

اطلاعات دوز

 

اطلاعات دوز خاصی  برای بزرگسالان و نیز جمعیت کودکان در دسترس نیست. بنابراین به دوزی که بر روی بروشور هر محصول نوشته شده است می بایست توجه کرد.

 

ترکیبات

 

ژل رویال حاوی اجزای ضروری مانند اسید پانتوتنیک، متیل پی هیدروکسی بنزوات و فیتواسترول ها می باشد. 

رویال ژل

 

بارداری و شیردهی

 

بهتر است در این دوران تنها در صورت تجویز پزشک از آن استفاده کرد.

 

سایر اثرات

 

ژل رویال در ایالات متحده، تحت قانون مکمل های غذایی بهداشت و آموزش در سال 1994 (DSHEA)، به عنوان یک مکمل غذایی طبقه بندی شده است. از نظر تئوری، اثرات ضد باکتری، ضد تومور، ضد چربی خون، ضد میکروبی، ضد میتوتیک و کاهش قند خون را نشان می دهد. با این حال برخی از این اثرات به اثبات نرسیده اند.

 

در صورتی که تمایل به مشاهده محصولات محتوی ژل رویال را دارید از این صفحه دیدن فرمایید.

Royal jelly oral vial Eurho vital

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *